Si tens dubtes, o senzillament vols contactar amb nosaltres, pots fer-ho a catal.islam@gmail.com

La llibertat de vestir

Les dones musulmanes no estan d'acord amb la percepció negativa que s'acostuma a tener del hijab. 
A Achime, l'associació de noies musulmanes d'Espanya, s'imparteixen tallers com Hijab: My Right, My Choice (Hijab: El meu dret, la meva elecció), el nom del qual deixa bastant clara la seva postura davant aquest assumpte. 
"El hijab és una qüestió molt personal que a vegades costa entendre. De fet, reduir el hijab només al vel que cobreix el cap és un error, però de forma resumida, no és més que un acte de fe a com tants altres, i que en principi només ha d'importar a la persona que decideix vestir de la manera més modesta possible i a Déu. Fora d'aquesta relació, per a la resta de persones hauria de ser vist com una forma més de vestir", explica Noha, membre d'aquesta associació , a 20minuts. 
"La idea que el hijab en si mateix sigui alguna cosa discriminatori o un mecanisme de repressió cap a la dona no té sentit. En primer lloc perquè la gran majoria de les dones que fan servir el hijab ho fan per decisió pròpia, i en segon lloc perquè com dèiem abans, en sentit estricte no és més que un "tros de roba" que pot ser tan opressiu com una corbata o un jersei", explica. 
No és el hijab què limita a les dones, sinó els que s'entesten a rebutjar-lo "El hijab no limita les capacitats físiques ni intel·lectuals de qui el porta, no té aquest poder màgic, i és curiós que de vegades calgui fer aquest tipus d'aclariments. Hi ha dones que fan servir el hijab que són esportistes d'alt nivell, advocades, metges, polítiques, jutges, periodistes, investigadores, empresàries i un llarg etcètera ", afegeix Noha, que creu que "no és el hijab què limita a les dones, sinó els que s'entesten a rebutjar-lo"
"El hijab no té la capacitat d'impedir a algú estudiar, treballar o fer el que vulgui fer, sinó que són els que posen normes que prohibeixen l'ús del vel en els centres d'estudis, treball, etc. els que realment estan discriminant la dona que el porta, posant així traves al seu desenvolupament personal i impedint que pugui portar una vida normal ",sentencia. 

Asmaa Adsol-Hamid

D'aquesta mateixa opinió és la política danesa Asmaa Abdol-Hamid, feminista musulmana que sempre ha defensat públicament l'ús del vel islàmic. "L'ús d'un mocador al cap no vol dir que estigui oprimida o cohibida. Els valors en què jo visc la meva vida són islàmics però no àrabs. És important fer una distinció entre la religió i la cultura. En molts aspectes, la forma àrab de pensar discrimina les dones; jo, encara que sóc àrab, no faig les meves decisions sobre una base cultural sinó a la llum de la meva religió", explicava la jove al 2007.

L'associació de dones musulmanes Medina explica que l'ús del hijab "té un significat una mica diferent per a cada dona". "Té a veure amb la relació amb tu mateixa i amb Déu, és una cosa íntima", explica una de les representants de l'associació. 
D'altra banda, comprenen la postura d'alguns centres educatius que volen prohibir peces pròpies d'ideologies i religions, però critiquen la radicalitat dels procediments, "que poden fins i tot ser traumàtics per a les nenes", i el fet que "no es presti la mateixa atenció, per exemple, als crucifixos que als vels".

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada